Nejnovejší galerie
Winter Hradec 2014
Pořádané závody
Fotka dne

Hlavní sponzoři

PolyPLASTY
omnipack

Naši partneři

microtherm
activesport
NUTREND-Sportovní výživa
Porsche Hradec Králové
pells
moose
yate sport
Rock Machine
cyklo pešek
koloshop
C & K

Články

Expenův Pells Aeron
Časovka Šerlich
Kluziště v Orličkách
Sajrajt a marast

Další weby

Webové album Picasa Hradecký pohár HSK facebook

Návštěvnost

Brno-Bíteš-Brno (pohledem Expena)

Brno-Bíteš-Brno (pohledem Expena)

První dubnový víkend byl ve znamení prvních letošních závodů a první porovnání sil. V sobotu nás čekal hned křest ohněm a to účastí na Českém silničním poháru Brno-Bíteš-Brno.
Vzhledem k vzdálenosti jsme museli vyjíždět již v sedm ráno z Hradce.Cesta i prezentace proběhla v klidu, ale nervozita začala velice stoupat.
Na start v 11,30 jsme se postavili s Michalem a Romanem v celku dopředu, abychom alespoň trochu předešli možnosti nějakého pádu, který docela reálně hrozil,jelikož start byl před hotelem a sjíždělo se na cestu a ostrý start byl asi 1km od hotelu.
Start jsme poznali velice snadno.Rychlost se během několika metrů vyšplhala na 55km/h a tepovka ihned hlásila, že víc už to jen těžko půjde a to jsme jeli mírně z kopce!
Po sjetí z dálničního přivaděče jsme se dostali do mírně členitého terénu, ale rychlost ani tepovka rozhodně nešly dolů.Jelikož byla na 9km vrchařská prémie a z informací jsme věděli, že ten „kopeček“ není nic lehkého,obavy byly na místě.
Když se začalo stoupat, rychlost spadla na cca 35-40km/h a balík se začal poměrně natahovat.
Kopec byl asi 3-4km dlouhý a jeho sklon se pohyboval od 5-7%. Když jsem viděl na tachometru sklon 7% a rychlost 25km/h vzpomněl jsem si na oblíbený Šerlich, který vyjíždím při 6% stoupaní zhruba 15km/h. Bylo jasné,že toto tempo nemám šanci vydržet a tak sejm musel vystoupit.Romanovi se podařilo udržet v hlavní skupině, ale po několika kilometrech odpadl také, ale to už jsem byl v cca 20členné skupině a opravdu drsně jsme hlavní pole sjížděli.To se nám podařilo naštěstí nějaký kilometr před další vrchařskou prémií na“Zastávku“. V této chvíli jsme měli ujeto cca 26km s průměrem okolo 45km/h a můj tepák hlásil průměrnou tepovku 180 a to znamenalo jediné:Takhle to už dlouho nepůjde a vážně jsem uvažoval o tom, že slezu.Podobně na tom byl i Roman…
Naštěstí druhá vrchařská probíhala poměrně v jetelném tempu (tepy okolo 195 ?, takže jsem neslezl a když už jsem viděl ceduli Bíteš,byl jsem šťastný,jelikož jsem z doslechu slyšel, že kdo dojede do Bíteše,už to dojede…
Poté se jeli dva okruhy,které svým způsobem nebyly nějak extrémně těžké, ale i tak jízda vyžadovala veliké soustředění, jelikož byla spousta nástupů,poměrně prudkých sjezdů kde se jelo k 80km/h a nějaký kratších brdků.Nechyběly dlouhé větrné roviny a s tím terezíny, které natáhly balík na několik set metrů.
Ještě na cca 120km jsem se pohyboval v okolí takových hvězd jako Ježka,Kulhavého,Mlynáře atd. takže to byla opravdu skvělá jízda.
Po odjetí okruhů jsme se vydali směr Brno a jelikož už o nic nešlo,protože bylo odjeto asi přes 20lidí,jelo se docela v klidu až do Brna.Když jsme byli 1km před Brnem,začalo se to poměrně v balíku vařit, takže jsem raději vycouval a v klidu dojel do cíle.
Co říci závěrem:Je jasné, že takového závody jsou opravdu pro profíky a takový lidi,jako jsem já,Michal nebo Roman nemají šanci a opravdu celý závod jedem naplno. Také určitě tomu napomáhá fakt mála zkušeností,protože stačí chytit v terezínu 2m díru a je problém na několik dlouhých minut, kde se přichází o spousty sil.
Co se tratě týče,nijak zvlášť mě nenadchla,takový Rampušák nebo Sudety,jsou určitě náročnější, ale zase se jedou v úplně jiném tempu.Takže nevím, zda se tam příští rok vydám znovu,ačkoliv trénink to byl opravdu výživný,zkušenosti se taky neztratí, ale jet takový to závod z kraje sezóny je nad moje síly.
Ve výsledkových listinách figuruji na 76místě, ale pro mě je nedůležitější, že jsem dojel s hlavním polem.

Trochu dat:avg :39,72km/h
149km
nastoupáno cca 1800m

(foto z http://www.roadcycling.cz/ )

Autor: Expen    Dne: 5.4.2009
copyright HSK - cycling 2009 | design a kód: Michal Dyntar