Nejnovejší galerie
Winter Hradec 2014
Pořádané závody
Fotka dne

Hlavní sponzoři

PolyPLASTY
omnipack

Naši partneři

microtherm
activesport
NUTREND-Sportovní výživa
Porsche Hradec Králové
pells
moose
yate sport
Rock Machine
cyklo pešek
koloshop
C & K

Články

Expenův Pells Aeron
Časovka Šerlich
Kluziště v Orličkách
Sajrajt a marast

Další weby

Webové album Picasa Hradecký pohár HSK facebook

Návštěvnost

Brno-Bíteš-Brno

Po dlouhé a náročné zimě se přeci jen vrátilo trochu tepla do našich krajů a já mohl taky trochu zavítat do kopečků,abych se připravil na otvírák Českého poháru v silniční cyklistice - Brno-Bíteš-Brno.
Vzhledem k brzkému termínu bylo jasné,že forma je ještě relativně daleko a ve známých stoupáních jako Zastávka to bude hodně bolet.
Už i na startu bylo zřejmé, že si tento závod nenechala ujít většina týmů se zájmem o silniční cyklistiku z celé České republiky.
Když pominu velké množství jezdců Whirpoolu,Dukly,Sparty,Kolokrámu atd.,bylo zde k vidění i mnoho nových a pro nás ještě neznámých dresů. Bylo znát, že se přeci jen trochu zvedl zájem o tento závod a na startu bylo okolo 140 jezdců.
V 11,30 přišel startovní výstřel a celý tento početný balík se dal do pohybu.Hned na 5km byla první vrchařská prémie a kousek za ní pro mě obávané stoupání po kostkách a bylo jasné,kdo uvisí tyto dvě stoupání,má poměrně velkou šanci dojet do Bíteše v limitu. Bohužel toto stoupání se stalo osudným pro Michala, když zůstal kousek zpět asi v 10člené skupince. Od kluků z auta vím, že ačkoliv se snažili sjíždět, tak síla balíku byla v této části obrovská. Díky větru a dírám na silnici(ale musím uznat že hodně jich organiztoři zadělali a celkové byla trať velice bezpečně a dobře zabezpečená) a také poměrně slušné délce zívodu (160km) jsem neměl nic vyhráno.
Jak se dalo čekat,na špici se poskládali jezdci Whirpoolu a tempo bylo velice svižné, ale dalo se to.Možná i díky B4 k snídani a turbosnacku na startu.Každopádně když jsme se přiblížili ke stoupání na kostkách,už mi tak fajn nebylo a já se ocitl na chvostu balíku,což mě vyburcovalo a donutilo se zakousnout do kola jezdce přede mnou a uviset to. Kmému štěstí pak začalo klesání a jen pár brdků,takže se dalo oddychnou a já věděl, že až k Zastávce bude relativně klid. Bylo to i tím, že v prvním stoupání odjelo několik jezdců a hl. týmy neměly důvod jet. Po najetí na první okruh a zastávku se jelo k mému údivu v klidu,ale peklo nastalo kousek za Zastávkou na polích a silném větru. Vzhledem k tomu, že nebyl odjetý nikdo z Dukly,tak se chlapci poskládali na čelo a rychlost nešla pod 45km/h.Bohužel na rovném úseku spadl jeden jezdec a pole rozpojil.Zůstalo nás cca 20-30 ale spolupráce moc nefungovala a proti síle Dukly jsme neměli šanci a tak do Bíteše jsme vjížděli asi jako 3 skupina.Naštěstí se Dukle podařilo uprchlíky dojet a zvolnili a my jsme ve druhém kole peloton dojeli. To už jsme ale byli opět u Zastávky a to už se jelo o poznání rychleji, ale opět ne nijak dramaticky.Více méně největší problémy nastaly při 3 průjezdu Zastávkou,kde se peloton hodně roztrhal.Nevím přesně kde jsem se pohyboval, ale z pelotonu jsem odpadl a já už nevěřil v dojetí v hl. poli. Jelo nás cca 10 lidí, ale spolupracovalo a tahalo nás asi jen menší polovina. To mě docela mrzelo,pač dle informací Jirky jsme měli peloton cca minutu a jelikož už nejeli velké tempo,dalo se to dojet. A tak jsem ve stoupání za Bíteší zrychlil a s dvěma jezdci se odpojil.Proti silnému větru to byl risk, ale vyplatil se,protože jsme skupinu roztrhali, k nám se připojilo asi ještě 5 jezdců a díky dobré spolupráci jsme peloton ještě před sjezdem do Říčan docvakli a dojeli s ním až do cíle, kde jsem si hlídal špici a ve spurtu byl asi 3 a celkově 33…

Pro mě to bylo po loňské protrpěné premiéře skvělé umístění a hlavně dobrý pocit,protože jsem velkou část závodu strávil taháním skupin, i nějakými nástupy a vyzkoušet si jízdu na špici takového pelotonu,je opravdu skvělé. A to nemluvím o té možnosti,prohodit pár slov z borci jako Jarda Kulhavý,Pavlem Zittou(s ním byla skvělá spolupráce při sjíždění),Pavlem Boudným atd.
Velký díky ještě patří bráchovi a Jirkovi za parádní zabezpečení na trati,povzbuzování a vzorný doprovod na trati! Bez takové podpory by to nešlo!

Na závěr musím ještě pochválit jeden produkt od Nutrendu a to jsou tyčinky Voltage. Na dvě tyto tyčky jsem odjel celý 4h závod v opravdu závodním tempu (průměr 39,5kmh) a nepocítil hlad. Nejen že skvěle chutnají(hlavně oříškové),ale skvěle a hlavně rychle se konzumují.

Autor: Expen    Dne: 5.4.2010
copyright HSK - cycling 2009 | design a kód: Michal Dyntar