Nejnovejší galerie
Winter Hradec 2014
Pořádané závody
Fotka dne

Hlavní sponzoři

PolyPLASTY
omnipack

Naši partneři

microtherm
activesport
NUTREND-Sportovní výživa
Porsche Hradec Králové
pells
moose
yate sport
Rock Machine
cyklo pešek
koloshop
C & K

Články

Expenův Pells Aeron
Časovka Šerlich
Kluziště v Orličkách
Sajrajt a marast

Další weby

Webové album Picasa Hradecký pohár HSK facebook

Návštěvnost

HSK testovalo Vittoria Open Corsa EVO CX

Letos na jaře nám firma KASTAR zdarma poskytla dva páry jimi dovážených silničních plášťů „Vittoria Open Corsa EVO CX“ k otestování. Jednalo se o model 2008.
Je vhodné hned v úvodu dodat, že se nejednalo o odborné testování, ale šlo spíše o odzkoušení kvalit tohoto pláště v praxi. Z důvodů objektivity jsme testováním pověřili dva zcela odlišné typy silničářů. Michala, který je mladý, ambiciózní a tomu odpovídá i jeho způsob ježdění. Boban je naopak poklidný hobík v letech, který již jezdí spíš pro potěšení.

Základní informace o pláštích uváděné výrobcem:
Určení závodní
Rozměr 23-622 (700x23C)
Hustota vláken 290 TPI
Doporučený tlak huštění 8 – 10 BAR (115 – 145 PSI)
Váha 230 g

Naše základní informace o pláštích z průběhu testování:
Skutečná váha před montáží 228 – 234 g
Použity na kolech Shimano WH – R 550
Šíře při tlaku 9 Barů 24 mm
Obvod při tlaku 9 Barů 2 109 mm bez zatížení
Obvyklý tlak nahuštění 9 – 10 Barů (na časovky snese krátkodobě i víc)
Celkem najeto Michalem (70 kg) 7 000 km (vyřazeny - viz níže)
Celkem najeto Bobanem (80 kg) 3 200 km (ještě budou sloužit)

A nyní již shrnutí zkušeností, které Michal i Boban během testování získali.
Jízdní vlastnosti:
Oba došli k názoru, že se jedná o velice dobré pláště, které oprávněně patří mezi závodní. Valivý odpor je bez složité měřící techniky dosti relativní veličina, nicméně podle obou určitě patří k těm, co velice dobře odvalují. Dobře drží stopu i tvar. I při extrémním záběru (např. během silové jízdy ze sedla) drží perfektně směr a nedochází k unikání vynaložené energie vlivem vybočování z přímého vedení stopy. V zatáčkách i při značném náklonu se na ně dá spolehnout. Toto spolehnutí je však nutno mírně zredukovat za mokra. Jako plášť do deště se označit asi nedá, ale i za mokra se s ním dá při troše opatrnosti docela spolehlivě jezdit.
Montáž, stálost tvaru a defekty:
Montáž v případě shora uvedených použitých kol je velice snadná i bez použití montážních pák. Hlavně v případě první montáže je nutno si dát velice dobrý pozor, aby patka pláště vskutku dokonale seděla v límci ráfku po celém obvodě. Bobanovi se totiž stalo, že to na poprvé podcenil a po nafouknutí došlo k vyvléknutí pláště v délce cca 10 cm a k následnému zničení duše. Na boku pláště nad patkou totiž není obvyklý kroužek, podle kterého se to dá zkontrolovat. Nezbývá než roztočit nafouknuté kolo a podívat se, zda plášť lidově řečeno nešmajdá. Správně nasazený plášť se po roztočení opticky ani nehne. Obvodovou stálost tvaru tyto pláště neztrácejí ani na konci své životnosti. Krom běžných defektů, kterým se nevyhne žádný plášť, jsme žádné neobvyklé nezaznamenali. Občas se nám stalo, že v plášti byl zaseknutý malý ostrý kamínek, aniž by došlo k defektu. Po vyrýpnutí zůstala v běhounu malá dírka, která se však časem nijak nezvětšovala a na nic neměla vliv.
Životnost a opotřebení:
Najetých 7 000 km po českých silnicích Michalem je na závodní plášť víc než obvyklá vzdálenost! Důvodem konečného vyřazení bylo odloupnutí a odpadnutí běhounu o průměru cca 1 cm. Z příslušné fotografie je vidět, že by ještě nějaký ten kilometr určitě sloužil. Boban do této doby na testovaných pláštích najel 3 200 km. Na jeho předním plášti je ještě velice dobře znatelný střední kostičkový vzorek a na zadním je cca 7 mm široká ploška již bez vzorku. Předpoklad najetí těch 7 000 je víc než pravděpodobný. Pláště se i po sjetí středového jemného vzorku chovají zcela stejně jako nové. Na pláštích nedochází k poruchám, které se občas objeví u jiných, jako jsou jemné prasklinky a vytrhávání vláken z kostry na bocích, či vytvrdnutí gumy vedoucímu ke změnám jízdních vlastností.
Závěr:
Tyto závodní pláště lze s klidným svědomím vřele doporučit. Optimálně splňují poměr ceny a užitných vlastností závodních silničních plášťů se širokým uplatněním na českých silnicích. Obrazně řečeno koupí tohoto závodního pláště získáte za celkem přijatelný peníz hodně kvalitní muziky. Pozor však na to, že je řeč o modelu 2008. Dle našich zjištění pozdější inovace tohoto pláště (navýšení vláken na 320 PSI a snížení hmotnosti) jsou prý na úkor životnosti. V tomto případě ta muzika bude asi ještě kvalitnější, ale nebude jí už asi tolik.

Autor: Boban    Dne: 18.10.2010
copyright HSK - cycling 2009 | design a kód: Michal Dyntar